Sunday, January 23, 2011

Saat Itu..

Malam-malam ni..Rasa sayu pulak..Cepat Masa berlalu..Aku pun dah nak masuk 22 tahun..Tu kalau tengok IC la..Kalau tengok lagi tua la kot..Rasa macam baru je aku ke negeri Darul Iman tu..Ke sana untuk mengikat hubunganku,,dengan seseorang yang kurasakan jodohku..Bukan nak membangga diri,,tapi aku tak tahu dari mana aku dapat kekuatan untuk menyatakan hasrat ingin bertunang kepada Ibu Bapaku...Respon mereka lebih mengujakan..Inilah kesan dari respon mereka itu...
bonda menyarungkan cincin risik dan cincin tunang ke jari tunanganku..

Cincin belah rotan dan cincin tunang aku beli pakai duit sendiri..Alhamdulillah,berkat simpan duit..Orang kata,,"sikit-sikit lama-lama jadi bukit..Ni antara hantaran yang kami bawa..




Tersipu malu,aku pun malu jugak masa ni..

Masa ni aku ada sekali dalam rumah tu..Bukan selalunya waktu bertunang,lelakinya tak boleh ada kat dalam kan kan..Tapi aku ada kat dalam tu..haha

Masa ni aku rasa nak nangis..SAYANG EMAK SANGAT-SANGAT..

Kalau dulu,,mak pantang sangat kalau aku ada kawan perempuan..Kalau ada kawan perempuan telefon,,terus dia cakap aku takde..Tapi bila aku bawak Najmiah jumpa dia,,tak marah pulak dia..Alhamdulillah,,mungkin mak dah tau aku ni bukan budak kecik lagi..Atau,,Najmiah memang betul-betul dah pikat hati mak ayah aku..

Wakil delegasi ke Terengganu..Dari kiri,Najmiah (dia ni bukan wakil),emak,Angah (adik Ayah) dan Ayah.

Punyalah ringkas majlis pertunangan kitorang,,takde kenduri besar2,,mekap2,,hanya sekadar memburu keberkatan ALLAH...Dan,,masa pertunanganku,,betul-betul musim tengkujuh baru nak mula..

3 hari kat sana,,3 hari tak nampak matahari..

Huhu,,kalau tengok tarikh dalam gambar tu,,dah setahun lebih dah pun..Ikat 2 tahun dan kalau takde aral melintang,,Najmiah habis je belajar..InsyALLAH,,sampai la kad yang ajak korang makan nasi minyak rendang Tok dari aku..hehe

DOAKAN JODOH KAMI BERKEKALAN YA..DAN KAMI SELALU DOAKAN AGAR SAHABAT-SAHABAT KAMI JUGA BERTEMU JODOH YANG IDEAL

2 comments:

  1. Alhamdulillah..
    Semoga jodoh anda dan pasangan berkekalan hingga ke syurga..
    Moga Allah merahmati dan memberkati kalian..
    ^_^

    ReplyDelete
  2. smg jodoh menyebelahi kamu berdua...like both of u :)
    semoga berkekalan hingga ke akhirnya.. :)

    ReplyDelete