Sunday, January 23, 2011

Rayamu Rayaku juga...

Malaysia terdiri dari pelbagai jenis kaum..Kita ada Melayu,Cina,India,Punjab dan banyak..Tak hairanlah bila setiap tahun,terutama awal-awal tahun,,macam-macam perayaan akan disambut..Dan bila sebut pasal perayaan,,kita tunggu......ITS HOLIDAY..Jadi bagi keluarga aku,,tak kira raya orang cina ke india ke asal cuti kami akan segera cabut meninggalkan hiruk-pikuk pekan Sg Buloh yang dah jadi mini Jakarta ni..Kemana..Balik kampung Mak aku..Tanjung Tualang, Perak..

Haha,ramai yang tak tahu kewujudan tempat ni..Tapi kalau diikutkan sejarah,,tempat ni la yang menyumbangkan bijih timah terbesar kat negeri Perak..Jadi,disebabkan sejarah tu la,,Tanjung Tualang ni jadi syurga pemancing macam aku..hehe..Kat sini banyak bekas-bekas lombong yang isinya beribu-ribu spesies ikan yang tunggu kita datang bawak umpan yang kena dengan selera ikan tu..Kalau orang yang tak suka makan ikan darat macam aku ni,,takpe kat sini ada Sungai Kinta dan Sungai Perak..Nak udang galah,,campak je matakail dalam sungai tu..InsyALLAH dapat..So, tak hairanlah asal cuti je aku memang tak sabar-sabar nak balik kampung..

TETAPI TIDAK UNTUK CUTI RAYA CINA NI SEBAB....

AKU NAK BALIK KAMPUNG BAKAL ISTERI AKU..HAHAHAHAHAHAHA...

So,lain kali ye Tanjung Tualang..Hai hai,Kuala Terengganu..Mesti korang terfikir,,belum kawin lagi tapi dah balik kampung bakal isteri..haha,,aku bukan kesana saja-saja..Tapi aku nak menghadiri Kursus Kawin kat sana..Bukan tak boleh wat kat MSU tu tapi kesian kat tunang aku nak kena turun jauh ke KL ni..Aku pun dah lama tak kesana..Rindu kat bakal keluarga kat sana yang sangat-sangat supportive..Alhamdulillah,,rezeki aku untuk kenal diorang..Tapi rindu lebih kepada tunanganku tu..

"Semoga ALLAH berikan aku kekuatan untuk membendung api rindu ni nanti bila kami bertentang mata.."

Tiket pukul 10 pagi,,Naik dari Hentian Putra..Bas Transnasional..Semoga aku selamat sampai..amin..

No comments:

Post a Comment