Saturday, December 17, 2011

Hidup, pada Erti 1

             Yes, weekend..Waktu yang aku tunggu-tunggu untuk menqada'kan tidurku yang selama seminggu ini tidak pernah cukup. Selalu, sesudah subuh aku akan bersiap nak ke tempat kerja tapi hari sesudah subuh aku bersiap nak beradu kembali. Mahal rezekiku hari ini.. Baru sekilas mataku terlelap, aku dikejutkan oleh suara lembut emak yang menyuruhku bangkit.."Wan,,jom sarapan kat mamak" ujar mak. Bingkasku bangun bila terkenang bau tosei garing restoran Maju Ahmad tu.. Pantas perodua Alza ayah ku pecut ke lokasi meninggalkan kakak dan abang iparku yang masih diulit mimpi walaupun telah ku gegar pintu bilik mereka. "Diorang tu kalau bom atom meletup kat sebelah cuping telinga pun tak dengar", ayah meradang sambil meratah kari kambing yang menjadi kegemarannya walaupun emak melarang.."Degil orang tua ni, kau nanti jangan ikut pulak perangai degil ayah" bebel mak membantutkan niat membelasah tosei garing tu cukup-cukup.
Degil ke????Tak kot...

           Minggu ini adalah minggu keempat aku bergelar sebagai seorang Research Assistant (RA). Tugasku mudah, mempromosikan artikel-artikel dan jurnal Professor dari fakulti pergigian Universiti Malaya. Tugas yang mudah itu sebenarnya terdiri daripada mencari dan memastikan sesebuah artikel itu milik profesor yang berkenaan, mencipta kata kunci yang terbaik untuk mereka dan meng"optimised"kan research mereka di dalam search engine. Kedengaran sangat mudah, tapi kujangkakan, dengan kemahiran ku yang lebih mahir  mengendalikan sphygnomanometer berbanding keyboard komputer, satu professor mungkin mengambil masa 3 bulan..3 bulan yang membotakkan kepala sebab nak kawin...

Plan nak kawin
Gaji=Rm 1500
Gaji-tolak belanja= Rm1500-Rm500
                           =Rm1000
Kontrak 3 bulan= Rm 1000 x 3
                         =Rm 3000
tambah dalam Akaun= Rm3000+ Rm2000
                                =Rm5000 je...

Huhu,cukup ke ni????
Mintak-mintakla kontrak sambung...huhuhuhu

          Cuti krismas depan aku sekeluarga akan ke terengganu untuk membincangkan hal-hal perkahwinan nanti..Hantaran, Mas Kawin, tarikh nak nikah semuanya akan dibincangkan masa itu..Janganlah banjir. Moga ALLAH mudahkan aku nak mengikut sunnah Rasulullah SAW..Amin..

No comments:

Post a Comment